BACHBLOESEMTHERAPIE

Dokter Edward Bach (1886-1936), een bekende arts, bacterioloog en homeopaat, was naast een uitnemend geneesheer ook een mysticus en een man met een hoog ontwikkeld intuïtief vermogen.

Door zijn innig contact met de natuur en dankzij zijn scherpe opmerkingsgave en hoog ontwikkeld intuïtief vermogen slaagde hij er in de 38 remedies te vinden waaruit zijn therapie bestaat.

Het unieke van de bachbloesemremedies is dat zij niet werken op lichamelijke ziektesymptomen, doch deze wel doen verdwijnen door harmonisatie van karakter en geest. Disharmonieën in het karakter en stemmingen kunnen bepaalde ziektesymptomen veroorzaken (psychosomatische ziekten), waarbij een wisselwerking tussen de psyche en het lichaam verondersteld wordt.
Juist in dit gebied ligt de grote waarde van de bachbloesemremedies, die specifiek werken op alle mogelijke vage klachten. Zij nemen deze klachten weg of doen ze sterk verminderen door de karakterstructuur in evenwicht te brengen en de negatieve stemmingen op te heffen.

Er bestaan 38 remedies die onderverdeeld zijn in 7 groepen.
Voor alle emoties bestaat er een remedie.

De bachbloesemtherapie is uniek en biedt bijzondere therapeutische mogelijkheden. Bovendien is zij eenvoudig toe te passen mede dank zij het feit dat de remedies volkomen onschadelijk zijn en zonder bezwaar in combinatie met elke andere therapie of elk ander geneesmiddel gebruikt kan kunnen worden.
Een gebruiksklare verdunning wordt klaargemaakt op basis van de behoeften van de cliënt. Het volstaat om op verschillende tijdstippen per dag een dosis van vier druppels in te nemen.